Iedereen kan creatief zijn, daarvan ben ik overtuigd. Maar niet iedereen kan er één kloppend geheel van maken, afgetopt met een ‘state of the art’ saus. Oftewel een beleving.
Ik kan dat wel.
Ik kan van jouw product of dienst meer maken, veel meer. Ik bedenk er een verhaal omheen, zorg dat jouw klant een beleving ervaart, zorg dat dit alles helemaal bij elkaar past. Want pas dan komt er echt succes. Hoe goed je product of dienst ook is, het draait om het geheel. Als het geheel rammelt, dan zwakt dit de basis af. En dit is precies waarom je zo vaak fantastische ideeën ziet stranden. Het idee is te gek, maar de beleving klopt niet. En dan krijg je lagere of zelfs steeds minder verkopen.
Zie je dat gebeuren bij bijvoorbeeld de Efteling? Of Disney? Nee precies. Dat komt door beleving. Super sterke beleving. Een waanzinnige klantreis (bijvoorbeeld verjaardagskorting van de Efteling in je mailbox, je auto parkeren in de rij van Klein Duimpje) en kloppende concepten zelfs de wachtrijen. zijn meegenomen in de beleving waardoor wachten minder vervelend wordt, want wees eerlijk, niemand houdt van wachten in een rij. Maar als je vermaakt wordt en het draagt ook nog eens bij aan de beleving van (in dit geval) de attractie dan maakt die rij het eigenlijk ineens fijn, dan heb je tenminste de tijd om alles te zien én te beleven.
En dit is echt niet alleen maar mogelijk bij grote attractie parken. Dit kan je creëren bij elk idee. Sterker nog, ik ben er van overtuigd dat je dit moet creëren bij elk idee om echt succes te hebben.
Vind je dit lastig? Dan kan ik je helpen! Klik op de button hieronder en plan we een (online) koffiedate om te kijken of we een match hebben en wat ik voor je kan betekenen.